søndag den 18. oktober 2015

Efterårets gyldne farver...


Jeg fik dette spejlbassin i fødselsdagsgave,... Det er placeret, så vi kan se det fra stuen og have fornøjelse af det hele året...
Bedet er udvidet og skal være i sart  og gule farver... Mest fordi det vil passe fint til det opstammede  lille træ... Jeg har netop plantet gule engelske roser omkring spejlbassinet.. Så jeg glæder mig til at se dem i blomst..



Især hosta bladene lyser op nu i deres gule farve... og det går stærkt nu .. synes jeg...


Jeg har førhen ikke været så vild med efterår.. (der bliver så koldt..)... men hver årstid har jo sin charme.. !!!

7 kommentarer:

  1. Hej Susanne.Tillykke med dit nye spejlbassin...........................fik selv et i sommer til min fødselsdag.
    Hvor stort er dit ?Flot bed du har lavet rundt om med det opstammede træ.
    Hvad skel der være foran det ?Mit bed er holdt i de grå/lilla farver og en gammel stub.
    Hvis du har lyst har jeg lavet et indlæg derfra.................du kan se det i min oversigt.
    Ser vi bort fra de kedelige vejr for tiden,så er efteråret nu ikke så tosset med alle de smukke farver.Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette....
      Jeg fik også spejlbassinet i sommers til min fødselsdag.... Faktisk nogenlunde samtid med dig tror jeg - jeg så godt dit indlæg... :) ( Jeg har fødselsdag d. 26 juni)
      Jeg er nok ikke helt vild med gul - men øver mig i at se det smukke i alle farver... og så passer det fint til træet.....
      Bassinet er 1.90 m i diam. Det er et min mand har fået lavet.....
      Jeg ved ikke helt endnu, hvad jeg skal have foran ... noget der ikke er for højt tænker jeg... Jeg havde håbet, at jeg var kommet ud til Rita (Blomstertøsen) her i foråret.... Synes hun har mange spændende stauder.. Men det når jeg vist ikke...
      Det ser godt ud hos dig.... :)
      Knus Susanne

      Slet
  2. Tillykke med det fine bassin.

    Jeg er hverken begejstret for efterår eller vinter sådan generelt....jeg har tendens til vinterdepression....men ikke desto mindre så oplever jeg flere og flere gange her de sidste 5 år som haveejer at jeg kan blive begejstret for flotte efteråsfarver, rimfrost eller sne...(Faktisk kan jeg gå helt amok med kameraet, når den første sne er faldet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder nøjagtig ligesom mig ..!!! Jeg øver mig også i at se det smukke....
      God vinter til både dig og mig !!!
      Knus Susanne

      Slet
  3. Tillykke med spejlbassinet, det er til stor glæde året rundt, så det bliver du glad for. God ide med sart gule blomster, de er så fine.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja-... jeg glæder mig også til at se mine nye roser spejle sig.... og er inspireret af de efterhånden mange haver med bassin... det ser hyggeligt ud...

      Slet
  4. Kære Susanne Hvor ser det skønt ud, tillykke med det . Det bliver sikkert fuldstændig fantastisk med roser omkring. Kh Tina

    SvarSlet