søndag den 25. januar 2015

Gammelt arvestykke


Vi har for mange år siden arvet dette chartol fra min mands familie. Dengang var det moderne og afsyre, så det blev det. Jeg har i flere år haft lyst til at male det, men det er aldrig blevet...
Nu blev det så her i weekenden...


En varm creme farve. Derefter har jeg slebet lidt på kanterne, så den har fået lidt patina og til sidst har den fået lysebrun voks..
 Jeg har malet alle greb og efterfølgende slebet dem. Der er mange, så det er en større udskrivning, hvis de skal skiftes.
Sommetider maler jeg dem, andre gange sætter jeg de gamle greb på igen, hvis de er fine eller også sætter jeg nye på.
 Alt afhængig af..... !!!


Før og efter billede....


4 kommentarer:

  1. Hej Susanne.Den er da blevet rigtig flot dit chartol....................har en rigtig gammel kommode som jeg er i tvivl om jeg vil male.
    Men er lidt fristet når jeg ser alle de fine ting du har malet.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette...
      Jeg er virkelig blevet grebet af at male med kalk maling.... Der er vist ingen grænser for hvad det hæfter på.... Så det er bare om at eksperimentere...
      God aften til dig

      Slet
  2. Hvor er det blevet godt, aldeles godt. Jeg ønsker mig sådan et pippi-chatol til alle mine skøre små skatte.
    Hvad tror du prisen lander på?
    Hilsen Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene..
      Den er ikke til salg, da det er et gammelt arvestykke....

      Slet