søndag den 16. marts 2014

Cupcakes produktion


I dag har været til indendørs sysler, så jeg har lavet en lille produktion af cupcakes...
Jeg bruger færdig spartelmasse, da det er nemt at arbejde med. Det har en perfekt konsistens, og så er det meget billigere end gips.
De skal tørre 2-3 dage, inden jeg tager dem ud af muffinsformen. ( De danner kondens, når de er i formen )
Derefter tørre de yderlig nogle dage, inden jeg pynter dem.
Formen til højre er en silikoneform. De skal stå ca. en uges tid.
Så nu er det blot at vente..........

5 kommentarer:

  1. Ja de ser lidt ubagte ud :-) Er det gips ? bliver spændende at se dekorationen.

    SvarSlet
  2. Ja ikke godt for tænderne.... !!!
    Nej det er spartelmasse..... Det er nemt og meget billigere end gibs ( jeg startede i sin tid med at bruge gibs) og det har en passende eksistens....

    SvarSlet
  3. Hej Susanne
    Der har ikke været meget ved at komme ud i dag. Jeg glæder mig til at se dine cup cakes, når de er færdige. ;-)

    SvarSlet
  4. Spændende at se, hvad man kan støbe med spartelmassen - supergod ide! Tænker, om man kan bruge det i silikoneformene, jeg bruger til beton for tiden? Til indendørs brug? Glæder mig til at se det færdige resultat. vh/Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen.... Jeg har ikke eksperimenteret med større ting i spartelmasse. Jeg ved ikke, om det så revner.... Du må lave et eksperiment... !!!
      Kram Susanne

      Slet